Een aantal mensen wordt constant na ± 10 minuten gedisconnect van de webcamchat.
In bijna alle gevallen gaat het hier om Tele 2 gebruikers, waarvan al honderden klachten zijn ontvangen.
In mei/ juni hebben Tele 2 gebruikers een modem update ontvangen waardoor dit probleem is ontstaan.

Oplossing voor een stabiele webcam chat:
Tele 2 bellen 09002411602 en erg hard klagen dat dit wordt hersteld , omdat de internet verbinding niet meer stabiel is en voor webcam chatten is een continue verbinding nodig.
Laat je niet misleiden dat ze deze klacht nog nooit eerder hebben gehoord, want dat hebben ze wel. Laat je dus niet afschepen en eis dat ze er wat aan doen en anders lijkt een andere provider de enige oplossing om leuk te kunnen blijven webcam chatten.
Indien een provider geen kwaliteit kan leveren kunnen ze mensen ook niet vasthouden aan een opzegtermijn.

Spreek ook een termijn af dat ze je terugbellen als ze er wel wat aan willen doen, want met "we gaan ernaar kijken", schiet je niet veel op.

Voor de overige niet tele2 chatters die hier sporadisch ook wel eens last van hebben (is slechts een enkeling), gelden de volgende tips:
Voor de webcam chat is een continue verbinding nodig, als de verbinding even wegvalt dan vlieg je uit de chat.
Zaken die de verbinding kunnen beinvloeden:
- telefoongesprekken als die via dezelfde kabel loopt
- games via internet
- downloaden van films en muziek
- bekijken en/of beluisteren van streams zoals internetradio / internet televisie.
- het uitzenden met de webcam via andere kanalen
- andere zware toepassingen die veel bandbreedte opslurpen
- ook het uitzetten van msn kan in sommige gevallen een oplossing bieden.

Maar voor de tele 2 klagers lijkt dit allemaal weinig uit te maken.





Comments


janman

  • Posted 15 jaren geleden
ik heb al 6 jaar tele2 en nog nooit problemen gehad. tot nu.
ik heb gebeld met tele2. het is inderdaad gekomen na de modem upgrade in mei/juni.
tele2 heeft het nu in het systeem staan als een storing.
mensen die ook tele2 hebben, bel naar tele2 en zeg ook duidelijk dat ze het in het systeem moeten melden
als storing. zodra het niet in het systeem van tele2 als storing vermeld wordt, heeft je telefoontje geen zin.
ze hebben nog maar 2 meldingen nodig om er iets aan te gaan doen.

headhunter46

  • Posted 15 jaren geleden
abbo opzeggen en naar de kabel gaan